معرفی بازی Devil May Cry 5

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میم. گیم
11:36
سه شنبه 9 ارديبهشت 1399

بالاخره بازی Devil May Cry 5 (دویل می کرای 5) پس از 11 سال از آخرین نسخه اصلی عرضه شد. در ادامه قصد داریم تا مروری بر داستان، گیم پلی بازی شیطان هم میگرید 5 داشته باشیم.

بازی Devil May Cry 5

مجموعه Devil May Cry یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای سبک هک اند اسلش (Hack & Slash) است که شماره جدید آن  بعد از بیشتر از 11 سال از زمان عرضه نسخه اصلی Devil May Cry 4، عرضه شد. تغییرات جذاب زیادی در این نسخه وجود دارد که بیشتر آن‌ها به خاطر کاراکتر جدیدی به نام وی (V) است که به جای شمشیر، با موجوداتی که احضار می‌کند به مبارزه با شیاطین می‌پردازد. داشتن چنین شخصیت جذابی با سبک مبارزه منحصربه‌فرد، یکی از نقاط جذاب Devil May Cry 5 بوده و طرفداران را برای تجربه این قسمت، بیش از پیش هیجان زده کرده است. در ادامه به بررسی داستان، گیم‌پلی، سیستم مورد نیاز، ویژگی‌های بازی و نقدها و نمرات منتقدین می‌پردازیم.

 

 


داستان بازی Devil May Cry 5


در این بخش به بررسی داستان بازی دویل می کرای 5 می‌پردازیم.

داستان کامل بازی devil may cry 5

تحت رهبری هیداکی ایتسونو (Hideaki Itsuno)، بازی دویل می کرای 5 داستان یک تهدید شیطانی جدید را روایت می‌کند که با ریشه گرفتن یک درخت شیطانی در «رد گریو سیتی» (Red Grave City) که شبیه شهر لندن است، آغاز می‌شود. موجودات شیطانی پس از آرامش نسبی که بر دنیا حاکم شده بود، دوباره حمله کرده و به کشتار مردم می‌پردازند.

داستان بازی از دو سمت روایت می‌شود. روایت اول مربوط به نیرو (Nero) است که او را با بازی Devil May Cry 4 به خاطر داریم. نیرو دارای دست شیطانی بود که به وسیله آن با دشمنان مبارزه می‌کرد. در ابتدای بازی شاهد این هستیم که شخصی مرموز و ناشناس به خانه نیرو وارد شده و با شمشیر، دست شیطانی او را قطع می‌کند. در بازی، نیرو همکاری به نام نیکو (Niko) دارد که درواقع یک مهندس و مخترع نابغه است. او برای نیرو دست مکانیکی طراحی می‌کند.

روایت دوم از سمت شخصیت محبوب این سری یعنی دانته (Dante) است. شخصی مرموز به نام وی (V) به محل کار او مراجعه کرده و از دانته، تریش و لیدی برای از بین بردن هیولایی شیطانی به نام Urizen درخواست کمک می‌کند. این هیولا اکنون در رد گریو سیتی مشغول قتل عام است و نیرو نیز سعی دارد جلوی او را بگیرد. وی، نیرو و دانته از شخصیت‌های قابل بازی شیطان هم میگرید 5 هستند.

 

 


گیم پلی بازی Devil May Cry 5


در این قسمت به بررسی گیم پلی بازی شیطان هم می‌گرید 5 می‌پردازیم.

بازی دویل مای کرای ۵

همانطور که گفته شد، در بازی سه کاراکتر قابل بازی نرو، دانته و وی وجود دارند. اگر قبلا بازی‌های دویل می کرای را بازی کرده باشید، قطعا سیستم کمبوها و باس‌های بازی برای شما آشنا خواهد بود. ایتسونو اعلام کرده است که مدت به اتمام رساندن بازی شیطان هم میگرید ۵ ، چیزی حدود 15 تا 16 ساعت خواهد بود.

دانته سلاح اصلی خود یعنی شمشیر ربلیون (Rebellion) و حالت شیطانی دویل تریگر (Devil Trigger) را برای نابود کردن دشمنان به همراه دارد. در کنار این سلاح‌‌های آشنا، شاهد موتورسیکلت او به نام کاوالیر (Cavaliere) نیز هستیم که می‌تواند به دو سلاح اره برقی مانند تقسیم شود. بالروگ (Balrog) هم وجود دارد که دستکش و پوتین‌های پولادین را برای دانته به ارمغان می‌آورد. او استایل‌های خود از بازی‌های قبل را به همراه دارد که عبارتند از Swordmaster، Gunslinger، Trickster و Royalguard.

نیرو هنوز هم شمشیر ملکه سرخ (Red Queen) و هفت تیر رز آبی (Blue Rose) را در اختیار دارد. یکی از موارد جدید، جایگزینی دویل برینگر (بازوی نیرو) است. بنا به دلایلی، نرو دست شیطانی خود را از دست داده است و ما در بازی، او را با مجموعه‌ای از بازوهای رباتیک که «دویل بریکر» (Devil Breaker) نام دارند، خواهیم دید که توانایی‌هایی مانند گرفتن دشمنان از فاصله دور، منجمد کردن، برق دادن به آن‌ها و … را برای نیرو به ارمغان می‌آورند.

در بازی شیطان هم می گرید 5، هشت نوع بازوی رباتیک وجود خواهد داشت که قبل از شروع هر مرحله، می‌توانید 4 نوع آن‌ها را انتخاب کنید. نحوه مبارزات با بازویی که انتخاب می‌شود، تغییر می‌کند. در حین بازی می‌توانید این بازوها را با استفاده از کیوسک‌های تلفن و زنگ زدن به نیکو، تغییر دهید. او همچنین بر اساس ماموریت شما، ترکیباتی از این بازوها را پیشنهاد می‌دهد. لازم به ذکر است که هر بازو، میزان استفاده محدودی دارد و پس از یک بار استفاده از قدرت اصلی آن، از بین می‌رود.

بازی devil may cry 5 برای ps4

در نهایت، شخصیت مرموز جدید یعنی وی را داریم که سبک کاملا جدیدی از مبارزه را وارد مجموعه دویل می کرای می‌کند. این شخصیت که یک عصا نیز دارد، خودش نمی‌تواند به صورت مستقیم مبارزه کند و به جای آن، موجوداتی را احضار می‌کند که برای او می‌جنگند. یکی از این موجودات، پلنگی است که سایه (Shadow) نام دارد و می‌تواند شکل خود را به شمشیرها و نیزه‌ها تغییر دهد تا از نزدیک، موجودات را از بین ببرد. موجود دیگر، گریفن (Griffon) نامیده می‌شود؛ پرنده‌ای که حمله‌های از راه دور انجام می‌دهد. موجود آخر، کابوس (Nightmare) نام دارد که هیولای شیطانی بزرگی است و ضربه‌هایی قدرتمند ولی کند دارد و وی می‌تواند سوار آن شود.

در نبردها، وی شیاطین خود را احضار کرده و کنار می‌ایستد تا آن‌ها برایش بجنگند اما نهایتا خودش است که برای وارد کردن ضربات نهایی با عصای خود، وارد میدان می‌شود. این سبک از گیم‌پلی، بسیار متفاوت از سایر نبردهای دویل می کرای بوده و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر است. مراحلی که با وی بازی می‌کنیم، تنوع خوبی را در روند بازی بازی شیطان هم می گرید 5 ایجاد خواهند کرد.


سیستم مورد نیاز بازی شیطان هم می گرید 5


در این بخش به بررسی سیستم مورد نیاز بازی Devil May Cry 5 می‌پردازیم.

سیستم مورد نیاز بازی devil may cry 5

حجم نسخه کامل بازی Devil May Cry 5 برای دانلود از سایت‌های داخلی، با فشرده سازی حدود 39 گیگابایت است. بازی دویل می کرای 5 برای نصب به حدود 45 گیگابایت فضا نیاز دارد.

 

حداقل سیستم مورد نیاز بازی بدین شرح است:

سیستم عامل (OS): ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز 10 ورژن 64 بیت

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده Intel® Core™ i5-4460 یا AMD FX™-6300

رم: 8GB

کارت گرافیک: NVIDIA® GeForce® GTX 760 یا AMD Radeon™ R7 260x with 2GB Video RAM

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب نسخه معمولی: 35 گیگابایت

و اما سیستم پیشنهادی برای دریافت بهترین عملکرد از بازی بازی شیطان هم می گرید 5:

سیستم عامل (OS): ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز 10 ورژن 64 بیت

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده Intel® Core™ i7-3770 یا AMD FX™-9590

رم: 8GB

پردازنده کارت گرافیک: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 with 6GB VRAM یا AMD Radeon™ RX 480 with 8GB VRAM

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب نسخه معمولی: 35 گیگابایت

 


ویژگی‌های بازی Devil May Cry 5


در این بخش به بررسی ویژگی‌های جالبی که به بازی شیطان هم میگرید 5 اضافه شده می‌پردازیم.

مولتی پلیر و سیستم Cameo

مشکلات بازی devil may cry 5

استفاده از عبارت مولتی‌پلیر برای این بخش، چندان درست نیست اما یکی از موارد اضافه شده جدید به بازی، سیستم Cameo است. DMC 5 دارای مراحلی است که در آن‌ها، شخصیت‌هایی که کنترل نمی‌کنید، در کنار شما خواهند جنگید. در حالی‌که بسیاری از بازی‌ها، این ویژگی را با استفاده خالص از هوش مصنوعی اجرایی می‌کنند، کپکام در اینجا نوعی سیستم غیرهم‌زمان مولتی پلیر را اضافه می‌کند. 

این ویژگی، چیزی شبیه درایواتارهای بازی Forza است. زمانی که شما در حال بازی کردن هستید، یک اعلان دریافت می‌کنید که سیستم Cameo اجرا شده است و یکی از کاراکترهای دیگر، به نحوی که قبلا توسط یک شخص دیگر کنترل شده‌اند، در میدان نبرد حضور دارد. این ویژگی در بازی‌هایی نظیر Resident Evil 6 نیز اجرا شده بود؛ بدین شکل که می‌توانستید هر زمان که بخواهید از یک شخص آنلاین برای کنترل شخصیت دوم کمک بگیرید.

سیستم Cameo در بازی Devil May Cry 5 بدین صورت است که فرض کنید نیرو در حال مبارزه در شهر است و در آن طرف دانته را نیز می‌بینید که با شیاطین مبارزه می‌کند. در این لحظه، اگر بازیکن دیگری در بازی آنلاین و در حال نبرد در آن قسمت باشد، طبق درخواست می‌تواند وارد بازی شده و به عنوان شخصیت دوم مبارزه کند. در پس این حالت فقط در مراحلی اتفاق می‌افتد که دو شخصیت اصلی نزدیک هم قرار دارند. در پایان هر مرحله نیز می‌توانید به بازیکن مهمان امتیاز دهید. بر اساس کمبوهایی که در بازی ایجاد کرده‌اید نیز جایزه داده می‌شود.

خریدهای داخل بازی

گیم پلی بازی devil may cry 5

برخی حواشی حول این بازی در مورد وجود خریدهای داخل بازی به وجود آمده بود. شما خواهید توانست با خرج کردن پول واقعی، ارب‌های (Orb) داخل بازی را خریداری کنید که برای آپگرید کردن کاراکترهای درون بازی استفاده می‌شوند. با این وجود، کپکام تاکید کرده است که این امر هیچ تاثیری بر سیستم پیشرفت طبیعی بازی نخواهد گذاشت و بازیکنان، به هیچ وجه در صورت خرج نکردن پول واقعی، در داخل بازی جریمه نخواهند شد. کارگردان بازی، ایتسونو در مصاحبه‌ای با GameSpot در این رابطه گفت:

با دادن امکان خرید ارب‌های سرخ به بازیکنان، این یک گزینه است که ما برای آن‌ها فراهم کرده‌ایم. اگر آن‌ها می‌خواهند در زمان صرفه‌جویی کرده و همه چیز را سریعا به دست آورند، این امکان برای آن‌ها فراهم است. از سوی دیگر، من فکر نمی‌کنم که نیاز باشد شما همه حرکت‌ها را باز کنید. شما هر طوری که دوست داشتید می‌توانید به بازی بپردازید.

به بیان ساده‌تر، این روش تنها برای گیمرهای تنبلی است که می‌خواهند برخی از آپگریدهای گران بازی را سریع‌تر به دست بیاورند.

سایر ویژگی‌های بازی Devil May Cry 5

بررسی بازی دویل می کرای 5

قصر خونین (Bloody Palace) دوباره بازمی‌گردد و به بازیکنان اجازه می‌دهد با یک جان، با بالا رفتن در طبقات و مراحل این قصر، به کشتن شیاطین و باس‌ها بپردازند. در بازی دوم و سوم، قصر خونین 9999 طبقه داشت اما در شماره چهارم، این عدد به 101 کاهش پیدا کرد. در بازی دویل می کرای 5 نیز 101 طبقه وجود دارد.

از دیگر موارد جدید بازی این است که دویل می کرای 5 یک حالت تمرینی (Training Mode) و همچنین فوتوماد (Photo Mode) خواهد داشت. طبق گفته تهیه کننده بازی، میچیترو اوکابه (Michiteru Okabe): «یک حالت تمرینی، چیزی بود که بسیاری از طرفداران به مدت طولانی خواهان آن بودند و ما هم تمام تلاش خود را کرده‌ایم. دلایلی وجود داشتند که ما قادر به اجرایی کردن صحیح این حالت نبودیم، اما این بار تمام تلاش خود را انجام دادیم و قرار است یک حالت تمرینی در بازی وجود داشته باشد.»

کپکام تایید کرده است که بازی شیطان هم میگرید 5 هیچ محتوای قابل دانلودی بعد از عرضه نخواهد داشت. البته منظور در اینجا محتوای نسخه Deluxe بازی نیست که در روز عرضه قابل دانلود خواهد بود و تمام محتوای اصلی بازی، همانی است که در روز اول عرضه خواهد شد و خبری از سیزن پس نخواهد بود.

 


سخن پایانی


تریلر بازی دویل می کرای 5

بطور کلی در این مقاله سعی کردیم مرور کاملی بر داستان و گیم پلی داشته باشیم. نظر شما درمورد بازی Devil May Cry 5 چیست؟ آیا از انجام آن لذت بردید؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

تعداد بازدید از این مطلب: 710
بازدید : 710

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به بهترین بازیهای اندروید، آیفون،بازیهای کامپیوتری و پلی استیشن مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر